MASTERING i Cennik Masteringu  

Prócz usług stricte nagraniowych dla kapel  np rockowych, pop, jazzowych  itp  wykonujemy także usługi finalnego Masteringu w celu nadania nagraniom typowego płytowego  lub radiowego brzmienia.To ostatni etap nagrania , już po zmiksowaniu.  Sam miks nigdy bowiem nie wystarcza.

UWAGA: MASTERING to NIE jest MIKSOWANIE. Nie należy tych  zupełnie różnych etapów  sesji nagraniowej i produkcji płyty mylić ze sobą. Podkreślamy to bowiem w dzisiejszych czasach wiele amatorskich domowych tzw "bedroom  studio" bazujacych na komputerze personalnym totalnie myli pojęcia i wprowadza w błąd muzyków nazywając mastering miksowaniem  lub odwrotnie.


 W naszym studiu jeśli  mastering  jest wykonywany w ramach zleconej całej sesji nagraniowej u nas i wykonywany równocześnie z miksowaniem , to  proces masteringu jest  BEZPŁATNY bo jest integralną częścią czasu sesji i odbywa się razem z  miksowaniem (co daje zawsze najlepszy muzycznie i brzemieniowo rezultat. Ma się wtedy 100% kontroli nad efektem finalnym i można natychmiast cofnąć się i dokonać subtelnych poprawek w miksie  tak by i po zmasterowaniu było najlepiej brzmieniowo).  Taki wariant masteringu wliczony jest w cenę miksowania.  Nie ma  żadnej dodatkowej opłaty  za prowadzony jednoczesnie z miksowaniem mastering po za samą opłatą godzinową za miksowanie.

 
 
Natomiast jeśli klient przynosi  do studia gotowe nagranie wykonane już gdzie indziej i zleca nam tylko sam mastering  to cena jest stała i wynosi  1499 zł netto  za dowolnie długi  masterowany materiał  muzyczny -maksymalnie do 74 minut.
To samo dotyczy wszelkich prac RE-Masteringowych np odszumianie nagrań (np rozmowy nagrane na dyktafonie, usuwanie zakłóceń, remastering starych płyt i taśm archiwalnych itp)
 
Masz pytania dzwoń lub mailuj:
       (+48)  601842926
      (+48) 227509522
trstudio@trstudio.com
 
Parę szczegółów o MASTERINGU w TR :
 
Mastering w TR Studios wykonujemy oczywiście jak w każdym innym światowym dobrym studiu masteringowym ANALOGOWO, cyfrę omijamy jak najgorsze  brzmieniowo zło stosowane tylko w amatorskich domowych instalacjach. Cyfrowo "masterować" możemy praktycznie za darmo tylko co z tego wychodzi...... Laughing

Zatem w torze i procesie masteringu używamy m. in. uznanego za najlepszy bezsprzecznie na świecie nośnika masteringowego  tj  taśmy studyjnej  legendarnej amerykańskiej  formuły AMPEX GRAND MASTER 499 GOLD. Znanego z niemal chyba każdego hitu jaki zdobył nagrodę Grammy i  z brzmienia wielu  mega-produkcji winylowych!  

W dwóch słowach zmiksowane nagranie przepuszczone przez tą konkretnie masteringową topową taśmę Ampex'a dostaje " magicznego  kopa" nieosiągalnego w  żadnej cyfrze-  jak to określa dosadnie wielu doświadczonych muzyków. Dodatkowo alternatywnie  oferujemy do masteringu także   drugi równie świetny nośnik QUANTEGY GP9 dający dla odmiany najwyższą możliwą koercję magnetyczną,  jak i AMPEX 478  o nieco innym odcieniu brzmieniowym
saturacji. Masteirngowa taśma studyjna daje niebywały brzmieniowo finalny efekt  nasycenia i ciepła w masterowanym nagraniu. Analogicznie jest w branży filmowej przy użyciu tzw. szerokiej taśmy filmowej. To wie każdy reżyser w Holywood, dlatego topowe produkcje filmowe przepuszczane są własnie przez taśmę filmową jak i kręcone bezpośrednio na nią a nie na magnetowid cyfrowy. Taśma zawsze nadaje swą aksamitną "analogową" sygnaturę tak dźwiękowi  jak i obrazowi.

nasze przykładowe dźwiękowe masterowe nośniki:
      
 
     
 
 

W naszym studiu zgrań masteringowych dokonujemy na studyjnym masterowym  trój-głowicowym magnetofonie STUDER REVOX A 700 z prędkością 7,5 i 15 IPS do wyboru. W naszym torze masteringu używamy m in. kompresorów masteringowych  4 pasmowych  jak i unikalnego brzmieniowo kompresora masterowego NEVE  M-S   (najnowszy model Neve PORTICO II). Equlizacja  przebiega na  także legendarnym modelu korektora parametrycznego FOCUSRITE RED 2 (pasmo przenoszenia az do 300.000 Hz!)  i preampach  NEVE.
 
Do odsłuchu kontrolnego prócz  KRK i Yamahy, Tannoy'a i APS używamy m. in  kolumn audiofilskich  marki ZETA ZERO wymienionych na listach najlepszych kolumn głośnikowych świata-bazujących na prawdziwych przetwornikach wstęgowych.   Więcej o takich i innych uważanych za najlepsze kolumnach HI-ENDowych na świecie  na przykładowym amerykańskim portalu audiofilskim  i  tam tych lista topowych konstrukcji w tym  wspomniana marka ZETA ZERO  Tutaj link
 
 Zainteresowanych  bliżej całokształtem audiofilskiej tematyki i  HIGH ENDu w Audio zapraszamy na stronę o ZETA ZERO   www.audio-high-end.com  .  Tam  też dużo   linków
do światowych portali  dźwiękowego  "Hi-Endu".