Cennik Masteringu  

Prócz usług stricte nagraniowych w tym i miksowania dla kapel  np rockowych, pop, jazzowych lub klasyki  itp  wykonujemy także usługi finalnego Masteringu  dowolnych nagrań w celu nadania nagraniom typowego pełnego brzmieniem  płytowego  lub radiowego brzmienia. Mastering to ostatni etap nagrania , już po miksie.  Sam miks  szczególnie zrobiony na komputerze w programie DAW niemal  nigdy nie wystarcza brzmieniowo.

W ramach masteringu oferujemy także na zamówienie mastering na legendarnej Masteringowej taśmie studyjnej analogowej AMPEX Grand Master 499 i 456,   a proces wykonujemy na światowej sławy magentofonach studyjnych STUDER i STUDER-REVOX.

Do Masteringu  dostarcza się do każdego studia  Masteringowego zawsze  wyłącznie  pojedynczy  gotowy zmiksowany plik   utworu (stereo wav 24 bit ), a nie zbiór śladów  poszczególnych instrumentów tworzących tech utwór.

MASTERING to zatem  NIE jest MIKSOWANIE. Nie należy mylić ze sobą tych  zupełnie różnych etapów  sesji nagraniowej i produkcji płyty. Podkreślamy to, bowiem w dzisiejszych czasach wiele amatorskich domowych tzw bedroom  studio bazujacych na komputerze personalnym nie majacych pojęcia o tym co robią zaczyna  totalnie mylić pojęcia i co raz częściej co gorsza wprowadza w błąd muzyków nazywając mastering miksowaniem  i odwrotnie. Chcąc zamówić profesjonalną obsługę i  tak ważną usługę musimy umieć wyrażać prawidłowo   swe potrzeby inaczej dochodzi w tej branży do co raz bardziej kuriozalnych  nieporozumień.

 

O cenach  masteringu w TR Studios:

W naszym studiu gdy mastering  jest wykonywany w ramach zleconej całej sesji nagraniowej u nas i wykonywany równocześnie z miksowaniem  u nas , to  proces masteringu jest  BEZPŁATNY bo jest integralną częścią czasu sesji i odbywa się razem z  miksowaniem , co daje zawsze najlepszy muzycznie i brzmieniowo rezultat. Ma się wtedy 100% kontroli nad efektem finalnym i można natychmiast cofnąć się i dokonać subtelnych poprawek w miksie  tak by i po zmasterowaniu było najlepiej brzmieniowo.  Taki wariant masteringu wliczony jest wtedy w cenę miksowania.  Nie ma  zatem żadnej dodatkowej opłaty  za prowadzony jednocześnie z miksowaniem mastering po za samą opłatą godzinową za miksowanie.  A studio wynajmuje się wtedy  na miksowanie i mastering  wykonane  razem.

 
Natomiast jeśli klient przynosi  do studia gotowe  tj zmiksowane nagranie  gdzie indziej i zleca nam tylko sam mastering  to cena jest stała i wynosi  1899 zł netto+ vat  za dowolnie długi  masterowany materiał  muzyczny -maksymalnie do 74 minut.   W szczególnych wypadkach po uzgodnieniu warunków współpracy można także zamówić próbki masteringu  analogowego za symboliczną opłatą. W razie zainteresowania taką formą współpracy dającą duży komfort finansowy Państwu prosimy o telefon do nas.
To samo dotyczy wszelkich prac RE-Masteringowych np odszumianie nagrań (np rozmowy nagrane na dyktafonie, usuwanie zakłóceń, remastering starych płyt i taśm archiwalnych itp)
 
Masz pytania dzwoń lub mailuj:
       (+48)  601842926
      (+48) 227509522
trstudio@trstudio.com
 
Parę szczegółów technicznych o MASTERINGU w TR :
 
Jak wspomnieliśmy wyżej Mastering w TR Studios wykonujemy oczywiście jak w każdym innym światowym dobrym studiu masteringowym ANALOGOWO, cyfrę  tzn wtyczki imitujące prawdziwe procesy analogowe i realne urządzenia masteringowe omijamy jak   brzmieniowy niewypał. Cyfrowo masterować możemy praktycznie za darmo tylko co z tego wychodzi...... to każdy wie kto próbował masteringu na wtyczkach w programie. Często dostajemy telefony od załamanych młodych dźwiękowców, którzy proszą o poradę jak zmusić  ich wtyczki by zabrzmiały jak realne analogowe masteringowe np kompresory czy hi-endowe eqalizery lub taśma analogowa  .  Każdy informatyk i matematyk wie że tego  póki co się nie da zastąpić i wiernie podrobić. Tylko w przybliżeniu. Niestety w świecie dźwięków te mikro różnice mają ogromne znaczenie. Stąd cała ogromna światowa branża tzw HI END AUDIO   i Hi Fi  czy branża fotografii zawodowej  której nie da się zastąpić ...nawet najlepszym smartphonem lub mp3.


Zatem w torze i procesie masteringu używamy m. in. uznanego za najlepszy bezsprzecznie na świecie nośnika masteringowego  tj  taśmy   ANALOGOWEJ studyjnej  legendarnej amerykańskiej  formuły AMPEX GRAND MASTER 499 GOLD. Znanej z niemal chyba każdego hitu jaki zdobył nagrodę Grammy i  z brzmienia wielu  mega-produkcji muzycznych!  

W dwóch słowach zmiksowane nagranie przepuszczone przez cały bardzo zaawansowany technicznie i skomplikowany tor ANALOGOWY w tym i  tą konkretnie masteringową topową taśmę Ampex a dostaje  magicznego  kopa nieosiągalnego w  żadnej cyfrze-  jak to określa dosadnie wielu doświadczonych muzyków. Dodatkowo alternatywnie  oferujemy do masteringu także   drugi równie świetny nośnik QUANTEGY GP9 dający dla odmiany najwyższą możliwą koercję magnetyczną,  jak i AMPEX 478  o nieco innym odcieniu brzmieniowym
saturacji. Masteirngowa taśma studyjna daje niebywały brzmieniowo finalny efekt  nasycenia i ciepła w masterowanym nagraniu. Analogicznie jest w branży filmowej przy użyciu tzw. szerokiej taśmy filmowej. To wie każdy reżyser w Holywood, dlatego topowe produkcje filmowe przepuszczane są właśnie przez taśmę filmową jak i kręcone bezpośrednio na nią a nie na magnetowid cyfrowy  czy  telefon komórkowy . Taśma analogowa zawsze nadaje swą aksamitną analogową  sygnaturę tak dźwiękowi  jak i obrazowi.

nasze przykładowe dźwiękowe masterowe nośniki:
      
 
     
 
 

W naszym studiu zgrań masteringowych dokonujemy na studyjnym masterowym  trój-głowicowym magnetofonach STUDER 807, także  STUDER REVOX A 700 i ACES z głowicami StuderA800 ( Saturn) i taśmą 2cale z prędkością 7,5 i 15 IPS do wyboru. W naszym torze masteringu używamy m in. kompresorów masteringowych  4 pasmowych  jak i unikalnego brzmieniowo kompresora masterowego NEVE  M-S   (najnowszy model Neve PORTICO II). Equlizacja  przebiega na  także legendarnym modelu korektora parametrycznego FOCUSRITE RED 2 (pasmo przenoszenia az do 300.000 Hz!)  i preampach  NEVE.
 
Do odsłuchu kontrolnego prócz  KRK i Yamahy, Tannoy a i APS używamy m. in  kolumn audiofilskich  marki ZETA ZERO wymienionych na listach najlepszych kolumn głośnikowych świata-bazujących na prawdziwych przetwornikach wstęgowych.   Więcej o takich i innych uważanych za najlepsze kolumnach HI-ENDowych na świecie  na przykładowym amerykańskim portalu audiofilskim  i  tam tych lista topowych konstrukcji w tym  wspomniana marka ZETA ZERO  Tutaj link

 Zainteresowanych  bliżej całokształtem audiofilskiej tematyki i  HIGH ENDu w Audio zapraszamy na stronę o ZETA ZERO   www.audio-high-end.com  .  Tam  też dużo   linków
do światowych portali  dźwiękowego  Hi-Endu.
 
A  poniżej fotografia -tak wygląda serce studyjnych profesjonalnych magentofonów masteringowych i wielośladowych tj układ 3 profesjonalnych specjalizowanych  głowic magnetycznych  w tym wypadku aż 24 śladowych na taśmę masteringową 2 cale. Takie głowice konstruuje się  i poleruje strumieniem gazu w warunkach laboratoryjnych pod mikroskopami z dokładnością sięgajacą niemal rozmiarów....wirusa Covid tj ułamka mikrona (tysięcznej częsci milimetra) !!